پرشيا بوک
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
پيغام مدير :

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی، خوش آمدید. لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری کنيد.

به بزرگترين مرجع دانلود کتاب، سايت پرشيا بوک خوش آمديد...

بازديد : 597
نويسنده : Admin

توضيحات

 

 

اسرار و رازهای نهفته در این منطقه از جهان، سابقه‌ای بس دراز دارد و در حقیقت با تاریخ قاره‌ی جدید آمیخته است. زیرا اولین حادثه‌ی مرموزی را که از این منطقه در تاریخ ثبت شده به سر «کریستف کلمب» آمده است:

کریستف کلمب در اواخر سپتامبر ۱۴۹۲ در سفری که سر از قاره جدید در آورد، در قسمت غربی دریای سارگاسو، با از کار افتادن قطب‌نمای کشتی مواجه شد. این اختلال الکترومغناطیسی پس از گذشت ۵ قرن هنوز در هوا و دریای این منطقه از مثلث قطع نشده بلکه با افرایش وسایل ارتباطی، آوازه آن به تمام اقطار و اکناف جهان رسیده است. با تأسیس کشتی‌های بخار و مدرن تراکم ترافیک دریایی، هر روز خبر از غرق شدن تعداد تازه‌ای از کشتی‌های اقیانوس‌پیما در آب‌های سفید مثلث به گوش می‌رسید. اخبار مربوط به غرق شدن کشتی‌ها به قدری عجیب و باور نکردنی بود که نخست با تردید تلقی می‌شد ولی با غرق شدن ناوچه‌ها و زیر دریائی‌ها تردید از بین رفت.

 

افزایش روز افزون این حوادث، ایالات متحده را بر آن داشت که اقدامات جدی‌تری در این زمینه بنماید. در این میان یک گروه متشکل از ۵ هواپیمای جنگنده «تی بی ام» در مأموریتی از پایگاه نظامی «فورت لادردیل» در روز ۵ دسامبر ۱۹۴۵ که به وسیله ۵ افسر خلبان و ۹ هنر جوی پرواز هدایت می‌شدند، به صورت گروهی ناپدید گشتند. هواپیمای «مارتین مارینر» (پرقدرت‌ترین هواپیمای نجات آن زمان) برای نجات دادن آن‌ها فرستاده شد، اما آن هم به همان مصیبت دچار شد.

 

 

 

برای خواندن رمز و رازهای مثلث برمودا به ادامه مطلب مراجعه کنيد ......


:: موضوعات مرتبط: جغرافیایی , علمی و هنری ,
:: برچسب‌ها: رمز و رازهای مثلث برمودا , رمز و رازهای , رمز و رازهای مثلث , رمز مثلث برمودا , رازهای مثلث برمودا , برمودا ,



بازديد : 494
نويسنده : Admin

 توضيحات :

 

در طول اعصار متمادی فهرست مختلفی از عجایب ساخته دست انسان و شگفتی های طبیعی گرد آوری شده است. عجایب هفتگانه جهان باستان، قدیمی ترین فهرست کشف شده از سازه های ساخت بشر بشمار می آید و اساس کتاب راهنمای معروف یونانی ها به نام “غیبگوی بینا” بود. عدد هفت در این لیست به خاطر اعتقاد یونانی ها به جادویی بودن این عدد است.

 

 

 

برای خواندن فهرست عجایب جهان به ادامه مطلب مراجعه کنيد ......


:: موضوعات مرتبط: جغرافیایی , علمی و هنری ,
:: برچسب‌ها: فهرست عجایب جهان , عجایب هفتگانه جهان باستان , عجایب هفتگانه قرون وسطی , عجایب هفتگانه جدید , هرم بزگ جیزه – مصر , باغهای معلق بابل – عراق , مجسمه زئوس در المپیا – یونان , معبد آرتمیس – ترکیه , ارگ قاهره – مصر , استون هنج – انگلستان , تاج محل – هند , دیوار بزرگ چین – چین , چیچن ایتزا – مکزیک , کولوسئوم روم – ایتالیا , مسیح نجات دهنده – برزیل ,



بازديد : 716
نويسنده : Admin

 مثلث برمودا ، موقعیت جغرافیایی

توضيحات :

مثلث برمودا که عجیب‌ترین و مرموزترین حوادث روی زمین در آن اتفاق می‌افتد، در غربی‌ترین بخش اقیانوس اطلس قرار دارد. حوادث مثلث برمودا هنوز هم صدها نفر از پژوهشگران دنیا را به خود جلب کرده، با تلاشی پی گیر برای کشف اسرار آن همّت گماشته‌‎اند ولی متاسفانه هرچه بیشتر تلاش می‌کنند، کمتر نتیجه می‌گیرند. و تا کنون تئوری مورد اعتمادی ارائه نکرده‌اند.

 

 

«این اتفاقات همانقدر برای دنیای کنونی ما ناشناخته است، که قدرت رادیوم برای کیمیا‌گران قرن پانزدهم مبهم بود»

و در جای دیگر می‌گوید:

« با وجود اینکه بشر اکنون به بسیاری از ابهامات فضا پی برده و به گونه‌ایی زیرکانه جهان هستی را در اختیار دارد و به تمام رازهای گیتی دست یافته، هنوز سه پنجم کره زمین، یعنی ژرفای دریاها، همچون آتشفشان‌های برایش ناشناخته است.» 

 

 


:: موضوعات مرتبط: جغرافیایی ,
:: برچسب‌ها: مثلث برمودا ، موقعیت جغرافیایی , مثلث برمود , مثلث برمودا , مثلث , برمودا , موقعیت جغرافیایی ,